Kiralama Şirketleri Taleplerini LGMG’ ye Yoğunlaştıracak
Çin’de üretim gerçekleştiren ve şirket ortakları arasında Volvo’ nun da olduğu Lingong Machinery Group bünyesindeki LGMG personel yükseltici platformları, Tekmak İstif Makinaları aracılığıyla Türkiye’de satışa sunuluyor.
Uzun yıllar bayilik tecrübesinin ardından, Çin’de ürettirdiği Alfa forkliftlerini Türkiye pazarına sunan Tekmak İstif Makinaları, personel yükseltici platform sektörüne de LGMG markası ile merhaba dedi. 2018 yılı başından bu yana LGMG’nin tek ve yetkili distribütörü olarak çalışmalarını sürdüren Tekmak, markanın ürünleriyle müşterilerine uzun soluklu bir işbirliği vadediyor.
Tekmak İstif Makinaları LGMG Ürün Yöneticisi Eyüp Özkurt ile Tekmak’ı ve LGMG’nin farkını konuştuk…
Tekmak İstif Makinaları’nın uzmanlığı nedir?
Yaklaşık 10 yıllık bir geçmişi bulunan Tekmak, ilk 8 yılında ENKA’nın yetkili bayisi olarak İstanbul ve İzmit’te faaliyet gösterdi. ENKA bünyesindeki TCM forkliftlerinden gelen tecrübeyle birlikte kendi forkliftimizi getirme kararı aldık. Çin’de anlaştığımız bir firma ile sadece bizim için üretilen Alfa forkliftlerini pazara sunuyoruz. Ayrıca bu yıl itibarıyla da LGMG personel yükseltici platformlarının yetkili distribütörlüğünü de üstlendik. Yaklaşık 40 kişilik bir ekibimiz, İzmir, Ankara, Çorlu, Kayseri ve Ankara’da bayilerimiz mevcut. İzmit’te ise kendi şubemiz bulunmakta. Yine bu yapılanmamızı gelecek taleplere göre artırmayı düşünüyoruz.
LGMG ile yolculuğunuz nasıl başladı?
Öncelikle pazara sunacağımız personel yükseltici platform arayışımızda iki seçeneğin olduğunu gördük. Eğer uygun fiyatlı olup düşük kaliteli bir platform markasını getirseydik, pazara sunduğumuz ilk yıl yüksek adetli satışlar elde etsek de sonrasında servis hizmetlerinde problem yaşayabilirdik. Fakat biz kalite ve fiyat konusunda pazarda kendine yer etmiş platformlarla rekabet edecek seviyede bir marka ile anlaştık.
Bu doğrultuda LGMG yetkilileri ile ilk kez 2017 yılında Komatek Fuarı’nda karşılaştık. Başka bir Türk firması ile iletişim halinde olmalarına karşın anlaşma sağlanamadı ve kendileri ile irtibata geçerek Türkiye temsilciliğine talip olduğumuzu belirttik. 5 ay kadar karşılıklı görüşmeleri sürdürdük. Bu süre zarfında hem bizler Çin’e gittik hem de onlar defalarca ülkemize geldiler. Geçtiğimiz yılın aralık ayında da düzenlediğimiz bir lansman ile anlaşmamızı Türkiye’ye duyurduk.
Marka kimliğinden ve faaliyet alanlarından bahseder misiniz?
LGMG, 1972 yılında kurulan Lingong Machinery şirketine bağlı bir grup firması. Çin’in en büyük ilk 100 firması arasında bulunan Lingong’un ortakları arasında yüzde 70’lik pay ile Volvo da yer alıyor. Ayrıca greyder, ekskavatör, yükleyici ve kazıcı-yükleyici üretimi gerçekleştiren SDLG şirketi de Lingong bünyesinde. Firma 2010’lu yıllara gelindiğinde iş makineleri pazarlarındaki sektörel daralmayı da görerek personel yükseltici platform üretimi gerçekleştirmek üzere harekete geçerek LGMG’yi kurdu. 2013 yılından sonra ise özellikle makaslı platform alanında yüksek adetli satışlar gerçekleştirdi. Platform sektöründe yeni sayılsa da makine üretim tecrübesiye bu alanda hızlı bir şekilde ilerleyişini sürdürüyor. Çin’deki 1.1 milyon metrekarelik üretim alanına sahip fabrikalarının 800 bin metrekarelik alanında Volvo’nun iş makineleri imal edilirken 300 bin metrekarelik alan LGMG makaslı platformlara ayrılmış.
LGMG’nin diğer Çin menşeili platformlardan farkı nedir?
Öncelikle LGMG, Çin’de geliştirdiği ürünlerini ilk bir yıl iç pazarda satışa sunduktan sonra Avrupa’ya ihracatını gerçekleştiriyor. Biz de Türkiye’de şimdilik pazara akülü makaslı platformları sunuyoruz. Fakat 2018 yılı sonuna kadar diğer ürün grupları arasında olan dizel eklemli ve teleskobik modelleri de Tekmak bünyesinde Türkiye’ye sunuyor olacağız. CE belgelerimizi ise Çin’den almıyor, TÜV Almanya’dan tedarik ediyoruz. Dolayısıyla pazara sunduğumuz özgün tasarımlı ürünler, testleri yapılmış ve Almanya’dan onaylı bir şekilde satışa sunuluyor. Bu da CE belgesini Çin’den alan diğer markalardan farkımızı ortaya koyuyor.
Pazara sunduğunuz platform özellikleri neler?
Halihazırda 8 ve 10 metre çalışma yüksekliklerine sahip dar şasi ile 12 ve 14 m çalışma yüksekliklerine sahip geniş şasi ürünlerimiz mevcut. Yılın ortasındaki ilk sevkiyat ile 6,3 metrelik özel dar şaseli elektrik tahrikli bir ürünümüz daha bize katılmış olacak. 450 kg taşıma kapasiteli 10 metrelik geniş şasi ürünümüzü de Temmuz ayında bünyemize katmış olacağız. Gelecek olan ürünlerimizin 150 bin kez açma-kapama ile diğer testleri tamamlandı ve CE başvurularının onaylarını alır almaz satışa sunacağız. Platformlarımızın standart 2 yıl garantisi bulunurken 10 yıl boyunca bütün yedek parçalarını temin etme garantisi veriyoruz.
Nasıl bir satış sonrası hizmet sunacaksınız?
Ürünlerimizin yüzde 10’undan daha fazla bir maliyetteki yedek parça miktarını getirip stoklarımıza hazırladık. Müşterilerimiz, parça bulamama gibi sorunları bizimle yaşamayacaklar. LGMG’nin Hollanda/Amsterdam’da yedek parça lokasyonu yer alıyor. Çin’den parça beklemeden lojistik üssü olarak belirlenen Amsterdam’dan bu parçaları tedarik edebileceğiz.
Ayrıca Tekmak olarak 10 yıldır forklift sektöründe yer almamızdan dolayı servis tecrübemiz bulunuyor. Kendi mobil servislerimiz ve bayilerimizle müşteri memnuniyetini sağlayacağız. Çin’den gelen teknik ekip LGMG platformlarının olası arıza durumları ve değişebilecek yedek parçalarıyla ilgili personelimize eğitim verdiler. Kaldı ki tüm müşterilerimiz benimle birlikte tüm servis personelimize de diledikleri anda telefonla ulaşabilirler.
LGMG kiralama sektörüne hangi avantajları sunacak?
Platformlarımız makas yapısındaki farklılığından dolayı kendi dengesini daha çabuk kurabiliyor ve çalışan operatöre ekstra bir güvenlik sunuyor. Dolayısıyla kiralamaların yapıldığı yerde çalışan operatör, LGMG ile kendisini daha güvende hissedecek. Bir sonraki kiralamalarda da LGMG taleplerinin devamı geliyor olacak. Ayrıca kiralama şirketleri ile konuştuğumuzda platformlardan ömür beklentisi olarak 6-7 yıl aralığında olan cevaplar aldık. Bizim ürünlerimizde ise bu süreyi 10 yıl olarak ifade ediyoruz.
Bu yıl ve sonrası için hedefleriniz neler?
İlk yıl için hedeflerimizin yüzde 30’una ulaşmış durumdayız. Bu yılki toplam hedefimiz ise, Çin menşeili platform pazarının toplam rakamının yüzde 10’luk payına sahip olabilmek. Avrupalı makineleri de katarsak toplam pazarda yılı yüzde 5’lik bir oranla kapatmamız, ilk yılımıza göre memnuniyet verici olacaktır.
Tekmak olarak pazara sunduğumuz bu iki marka altında bulunan ürün yelpazesini ülkemizde çeşitlendirmeyi düşünüyoruz.
Son olarak Çin’den ithal edilen makinelerde yüzde 7,6’lık bir vergi artışı oldu. Bu sizi nasıl etkileyecek?
Daha önce forklift sektöründe de yapıldığı gibi Çin ve A.B.D başta olmak üzere ATR belgesine sahip olmayan ülkelerin platformlarına bu vergi artışı yapıldı. Sektörümüzün beklediği bir gelişmeydi fakat yine de vergi oranını yüksek bulduk. Avrupa firmaları fiyat dengesini korumak adına devletimize böyle bir talep sunmuş olabilirler.
Bundan sonrası için pazardaki hareketliliği ürünlerin kaliteleri belirleyecektir diyebilirim. Özellikle birkaç yıl sonra ikinci el piyasası oluştuğu zaman ürünlerin kalitesi daha da belirginleşecek. Şu anda yılı ve çalışma saati bilinen bir platformun ikinci değerleri net değil. Bu durumun netleşmesinin ardından pazarda ayakta kalan ürünler de kendi ikinci el pazarını oluşturmuş olacaklardır.
Kaynak: FMRENT